Plan de marketing para incrementar la fidelización de clientes en la cooperativa de taxi San Jacinto de Buena Fe, año 2015.Quevedo.

Loading...
Thumbnail Image

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Quevedo. UTEQ.

Abstract

El presente proyecto está enfocado en la implementación de un Plan Marketing para incrementar la fidelización de clientes en la Cooperativa de Taxi San Jacinto de Buena Fe en el año 2015, en el estudio de mercado realizado se estableció que en la cooperativa es necesario que se mejoren los servicios para que cuando las personas hagan el uso del servicio de transportación se sientan muy cómodos. Para la implementación del plan de mercadeo en la Cooperativa se empezó analizando el estado situacional la misión, visión y principios institucionales que permitirán tener claro el camino de la entidad y sentar bases sólidas para lograr el desarrollo integral de la institución. Dentro de este marco general, la investigación que se presenta a continuación aborda una propuesta teórica para diseñar y analizar indicadores de servicio y como sean aplicados a la Cooperativa de Taxi San Jacinto del Cantón Fe. Se propone a la organización mediante la socialización y aprobación pertinente por la Asamblea General de la Cooperativa objeto de estudio, se acoja la propuesta y se pueda crear una cultura de concientización del servicio de calidad, fidelización del cliente y posicionamiento en el mercado.

Description

This research is based on the analysis of the decline of customers and / or users who use public transportation service offered by the Cooperative Taxi "San Jacinto", located in the canton Buena Fe in the province of the Rios. The previous diagnosis allowed to define the need for a "marketing plan" to increase customer loyalty in the cooperative Taxi “San Jacinto de Buena Fe: The information collection was performed by direct observation and implementation of surveys aimed at users and members of the cooperative The results allow to identify that: there are weaknesses in structure and organization within the cooperative, no training processes customer service is performed, focusing on the negative image of the quality of service provided, there a strong competition of service offered by tricimoto and local buses and therefore limited participation in local transportation service. It also has inadequate strategies for short-term goals does not own corporate image and marketing plan. Establishing a marketing plan in which "mission", "vision", target values, service offered by the cooperative, human talent and target market includes proposed. It is hoped that, through socialization and relevant approval by the Assembly of the cooperative study object, invoking the proposal and a culture of awareness of service quality, customer loyalty and market position is created

Keywords

Buena Fe, Plan de marketing, Incrementar la fidelización, Clientes en coopertaivas

Citation

Intriago Mera, Pedro Josué. (2015). Plan de marketing para incrementar la fidelización de clientes en la cooperativa de taxi San Jacinto de Buena Fe, año 2015.Quevedo. UTEQ. 165 p.